8 Kasım 2013 Cuma

Tanrı varmıdır ? Yok mudur ?

Bu iki savda evet vardır çünkü ..... hayır yoktur çünkü...... gibi  cümlelerle savunulabilir.Ben olaya tanrı vardır savı ile  yaklaşıcam.Öncelikle tanrının tanımını yapalım. Tanrı: Evrende bulunan herşeyi yarattığına ve koruduğuna inanılan yüce varlık.Ansiklopedideki tanımı tam olarak budur.

Termodinamik Birinci kanun
Bu yasa "enerjinin korunumu" olarak da bilinir. Enerji yoktan var edilemez ve yok edilemez.(wikipedia)

Bu yasaya göre hiç bir şey kendiliğinden oluşamaz .Ancak şekil değiştirebilir yani bir enerji başka bir enerjiye dönüşebilir.Yani şu evrende gördüğümüz hiç bir şey kendi kendine oluşamaz.Herşey bir şekilde başka bir şeye dönüşür.En dibe indiğimizde ise atom altı parçacıklara varırız.Ben bu atom altı parçacıkların tanrıyla alakası olduğunu düşünüyorum.Şimdi okuyanlar soracaktır.Madem herşeyin bir sebebi var herşeyi tanrı yarattı o halde tanrıyı kim yarattı ? Bu soru yıllardır gerek ateistler gerek başka inancı taşıyan herkezin aklına gelmiştir.Hatta ufak çocuklar zaman zaman ailelerine sorarlar şöyle diyaloglar geçebilir.
-Anne bizi kim yarattı.
+hepimizi tanrı yarattı olum
- Peki tanrıyı kim yarattı.
+Buna aklımız ermez o yaratılmadı hep vardı.
Böyle bir cevap karşısında şu sorular belirir.Tanrı hep vardırsa o halde evrende hep var olabilir.
Benim düşüncemelerime göre tanrı yarattığının dışında olmalıdır.Yani mantığı yaratan tanrı doğal olarak mantığın dışında yer almalıdır.Bunu nasıl açıklayabiliriz.Örneğin dikdörtgen bir kare düşünün zihninizde canlandırmaya çalışın bunu çok istesenizde yapamazsınız.Bu bunun gibi birşeydir.
İlk başa döndüğümüzde ise big bange ulaşırız.Bunun öncesinde ne vardı bunu şuan kimse bilmiyor.
Çünkü boşluk da yoktu boşluk patlamadan sonra oluşan bir olaydır.Havaya baktığımızda gördüğümüz boşluk yoktu.Yokluğun tanımını yapabilirmisiniz bana.Sanırım kimse yapamaz.Düşünsenize boşluk yok hiç bir şey yok.Big bang den öncesi ilişkin çeşitli teoriler vardır. Yanlız bu teoriler oldukça zayıftır.Şuandaki bilimsel veriler bizi tanrı fikrine götürmektedir.Peki tanrı nasıl bişeydir. Gerçekten herşeyi gücü yetermi.Yoksa tanrı atomlarmıdır.Bunu hiç bilmiyorum.Ancak bazı insanların tanrı fikri olmadan yaşayamıcağını biliyorum.

Esenlikler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder